Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 10 de novembre del 2013

Aprenent jugant




SCRATCH: ON L'ALUMNE APRÈN JUGANT


A la dècada dels 70 les coses estaven bastant avançades pel que fa l'àmbit de les noves tecnologies i un grup de persones van pensar en la possibilitat de que l'ordinador tingués un paper més important a les aules i és així com va aparèixer l'Scratch.
Scratch és una aplicació on els nens poden explorar, experimentar i manifestar idees de manera creativa i divertida. Aquest programa es va dissenyar pensant en l'aprenentatge i l'educació dels joves ja que poden crear i compartir diferents projectes on desenvolupen grans habilitats en l'àmbit del disseny i en la capacitat de resoldre problemes. La creació de jocs permet que els nens raonin, siguin crítics, creatius i analítics.

El fet de marcar-se uns objectius, els quals han d'assolir-los per ells mateixos, fa possible que els nens estiguin motivats en programar el joc que estan creant.  

Aquest programa està destinat sobretot a alumnes de cicle inicial però també pot ser utilitzat per gent més gran. Ara bé, per utilitzar-lo cal registrar-se al seu lloc web 

La creació d'un joc en l'Scratch es veu reflectit en aquest esquema:


Podem relacionar l'Scratch amb dues teories pedagògiques: el constructivisme i el contruccionisme. El construccionisme és una teoria de l'aprenentatge que dona molta importància en l'acció. Aquesta teoria està inspirada a la psicologia constructivista la qual també creu que perquè els infants aprenguin el coneixement ha de ser construït o reconstruït pel propi individu mitjançant l'acció.

Personalment penso que l'Scratch és una eina que dona molt per parlar. És un programa per ensenyar a tothom, a gent de totes les edats. Porgramar sembla molt fàcil i degut això molta gent pensa que és un programa per a petits però no és així. Aquest programa permet a més a més de programar compartir jocs amb altre gent i arreglar josc dels altres! A més a més es poden fer coses molt senzilles com que dos personatges parlin però també es poden fer coses molt complexes relaciones amb l'àmbit de les matemàtiques. 

Pel que fa en l'àmbit de l'educació és una eina molt útil ja que permet els nens aprendre mitjançant el joc. Pot semblar avorrit primerament, és a dir, que els nens desprès de jugar-hi una estona se'n cansin, però no és així. El mestre planteja problemes als nens i aquests els intenten solucionar a través dels errors. Aquests problemes plantejats per els professor fa que els nens estiguin motivats per aprendre, per resoldre i intentar solucinar-los els fa pensar molt. 

L'Scratch a les aules des de el punt de vista dels alumnes i els mestres:




Edu3.cat




Edu3.cat



El joc que he creat jo en Scratch és el següent:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada